Известие

Collapse
No announcement yet.

автоматик или ръчни скорости

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от em4o1 Покажи съобщение
    Добре колеги, приключихме с тези спорове. Съжалявам че ви подведох и ви излъгах за 550-те лв. Исках да се направя на интересен. Точка.
    Не съм казал че си излъгал подвел или се правиш на интересен а че за 550лв може да се направи някакво закърпване полвинчат ремонт. Или смяна на кутия с такава втора употреба.
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

    Comment


    • #17
      Край.
      AR 166/159 - 2.4 jtd/m

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
        Това което ще напиша е офтопик .
        Но все пак значи работил съм в сервиз в който се ремонтираха само автоматични скоростни кутии нищо друго. Много добре знам какво се износва какво се сменя и как работят повечето 'Майстори". Отиваш в сервиза с проблем сваля кутията разглобява и хоп един от 10-те (примерно) многодискови съеднител е свършил и а тук е проблема сменяме.
        От тук нататък обикновено не се подменя о пръстена или маншета който трябва да "набере" съединителя
        (обикновено за да се включи една предавка на автоматика се използват 2-3 съединителя в комбинация с разни еднопосочни съединители) Майстора не стига до другите съединители ако е намерил един изгорял не разглобява кутията до край. След това ХДП-то или това което играе ролята на съединител сщо трябва да се провери най малкото са луфтове. Всеки един от многодисковите съединители трябва да е с определена хлабина (ако е повече е въпрос на време да изгори).
        След като се прегледа всичко и се сменят износените пластини уплътнения и се ревизират слабите места на една кутия (всяка скоростна кутия има слаби места и то по няколко няма значение кой е производителя дали е американска белгийска или японска, европейска).
        След като всичко се сглоби се пробват съединителите с въздух всеки един по отделно ако някой не сработи с възду му се сипва и малко масло в каналчето но ако при подаване на въздух сработва но се чува че има загуба на налягане пак се ревизира.
        От тук нататък следва най тънката работа по автоматиците почистване на управлението (логика мозък и т,н има много имена) и тестване на соленоидите (бубинките) на топло или замерванто на съпротивленяи и тест с ток за да се чуе дали сработват. След тов следва монтиране на кутията и всичко е готово за монтаж. и Ако ми кажте че това може да се направи за 550лв не вярвам.
        Това го казвам защото за една година в сервиза бяха дошли поне 15 кутии които бяха "правени" в други сервизи като в тях не включвам консултациите на място при които някой от сервизите след неуспешен ремонт свалят кутията и искат помощ на място за да се установи проблема за да могат да го отстранят и да издадат колата.
        А ве мой разби ми всички мечти, как ги заглеждах и аз тези 166-ци, точно с автомат... ццц.

        Comment


        • #19
          Важи за всички коли с автоматични кутии това което го е описал колегата.Даже при някои производители си се води консуматив!
          5 Ланчии зад гърба си!
          И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

          Comment


          • #20
            Според мен, експлоатира ли се правилно автоматичната кутия, то тя е сто пъти по безпроблемна от ръчната.
            Аз лично приключих вече с ръчните скорости.
            sigpic Alfasud/156 1.8ex
            156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

            Comment


            • #21
              Хафтоматикът е за баби. Аз казах. Хау.
              Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
              AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
              Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Galeano Покажи съобщение
                Според мен, експлоатира ли се правилно автоматичната кутия, то тя е сто пъти по безпроблемна от ръчната.
                Аз лично приключих вече с ръчните скорости.
                Какво да ти кажа и е така и не е така. По принцип автоматика е голямо "куче" и издържа много особено ако му смяняш маслото и филтъра редовно и му следиш нивото на маслото. Но повечетоси имат слаби места и като се чупят все на едно и също място освен ако не е останала на сухо кутията. Примерно по горе колегата споменава рено лагуна кутията е по лиценз на VW и има две слаби места едното е 4 бубинки-клапани които уачастват в управлението на кутията и все някоя гори. Другото е буталото на единия съединител редовно е скъсано (това вече не е конструктивно не е от обслужването. а буталото струваше 130лв преди 5 години.
                А всъщност някой знае 166 с каква кутия е кой е производителя.
                156 1,8 ТS 99
                Nissan Murano 2005

                Comment


                • #23
                  Всеки уважаващ себе си майстор на скоростни кутии трябва да го знае http://www.aisin.com/product/automot...ain/index.html
                  Ето и видовете и моделите:
                  AISIN Q-SYSTEM : Alfa 156 2.5 V6 24V
                  AISIN ZF4HP20: Alfa 166, Lancia K '99 3.0
                  AISIN AF40-6: Alfa 159 1.9 MJET 8/16V / 2.4 MJET 16V, Alfa 159 3.2 V6 24V, Alfa Brera 2.4 MJET 20V, Alfa Brera 3.2 V6 24V, Fiat Croma 1.9 MJET 16V / 2.4 MJET 20V, Lancia Delta 1.6 JTS 16V
                  Last edited by ACEHOB; d.m.y г., 21:36.
                  безплатни обяви
                  Моята 166

                  Comment


                  • #24
                    За 4-степенния е ясно, че е кекав. Доста инфо има в интернет, а и се слага на доста автомобили. На мен ми е интересно какво е положението с 5-степенния при фейслифтовата дизелова 166, обаче нищо не намирам, което от една страна е добре.
                    166 2.4 JTD

                    Comment


                    • #25
                      То хубаво ама нещо не се ориентирам AISIN и ZF са различни фирми.
                      156 1,8 ТS 99
                      Nissan Murano 2005

                      Comment


                      • #26
                        166 е със ZF 4HP20(пише го и на кутията) слага се на ситроен и на още куп други коли включително мерцедес и ауди....минах през тези драми...части има и кой да ги прави...ремонта е скъп но и цената на комплект съединител не е малка...знам че ще кажете че може да се изцигани нещо с ръчноте скорости...може и с автоматика секи сам решава

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от freezy Покажи съобщение
                          166 е със ZF 4HP20(пише го и на кутията) слага се на ситроен и на още куп други коли включително мерцедес и ауди....минах през тези драми...части има и кой да ги прави...ремонта е скъп но и цената на комплект съединител не е малка...знам че ще кажете че може да се изцигани нещо с ръчноте скорости...може и с автоматика секи сам решава
                          На дизеловата версия се слага Aisin.
                          Тази кутия, където си я споменал на ЗФ е малко олд скуул
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение
                            тази кола се продава от 2 години или поне от толкова се появява в карс-а. Не съм я гледал и не знам никво инфо за състояние. Верно, че не се търсят коли сега но 2 години?
                            Точно алфи по-скъпи от 5000 лв. не се търсят и са много малко хората, като мен например, които биха броили 13-14000 лева за Алфа Ромео, така че това не е показател изобщо
                            Giulietta 1,6 JTDm 2013
                            156 SW 1,9 JTD 2003

                            Comment


                            • #29
                              Един заможен собственик на Алфа
                              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                              Comment


                              • #30
                                на мен един ,, майстор" ми каза че маслото на автом. скоростна кутия се сменя само един път, а когато стане време за втора смяна направо се сменя скоростната кутия . какво ще кажете? дали е вярно?
                                Last edited by nikola_78; d.m.y г., 21:28.
                                alfa-romeo 145 1.6 boxer

                                Comment

                                Working...
                                X